Ring til os tirsdag-fredag 10-16 på25 36 90 73

Teaterforening siden 1964

Høje-Taastrup Teaterforening er en forening af teaterinteresserede borgere, grundlagt af en gruppe skolelærere i 1964. Vi viser professionelle forestillinger godkendt af Statens Kunstfond i Taastrup Teater & Musikhus, der ligger ved Selsmosen. Oprindeligt en del af Selsmoseskolen og tidligere kaldt Selsmosescenen. I 2005 gennemgik teatret en gennemgribende renovering og fik bla. nye facade.

Teaterforening i 2024

Teaterforeningen viser hver sæson 12-15 forestillinger. I sæson 2024/25 viser vi 5 forestillinger i Taastrup Kulturcenter og 9 forestillinger i Taastrup Teater & Musikhus, som de seneste år har fået forbedret lydanlægget betragteligt og dermed optimeret lydoplevelsen, uanset hvor i salen man sidder. I 2022 fik teatret et helt nyt ventilationssystem.

Mød os i billetkontoret

Teaterforeningen har siden 1974 haft en medarbejder ansat til at varetage driften. Fra 1. maj 2022 møder du vores nye Kultur- og kommunikationsmedarbejder Annette Lindroos i billetkontoret i Taastrup Teater & Musikhus to dage om ugen.

Teaterforeningen ledes af en bestyrelse på 9 medlemmer.

Der er for tiden 2 suppleanter.

Bestyrelsesmedlemmerne vælges på foreningens generalforsamling,

der afholdes hvert år i september. Se vedtægter.

Når vi tager på indkøbDet årlige teaterseminar

Hvert år i november deltager hele bestyrelsen og kultur- og kommunikationsmedarbejderen i paraplyorganisationen Danmarks Teaterforeningers store Teaterseminar. I løbet af en weekend præsenteres omkring 160 forestillinger man kan booke til kommende sæson - så det bare med at vælge.

Teaterforeningens bestyrelse

Mød bestyrelsen