Ring til os tirsdag-fredag 10-16 på25 36 90 73

Teaterforening siden 1964

Høje-Taastrup Teaterforening er en forening af teaterinteresserede borgere, grundlagt af en gruppe skolelærere i 1964.
Vi viser professionelle forestillinger i Taastrup Teater & Musikhus, det flotte lokale teater der ligger lige ved Selsmosen. Oprindeligt en del af Selsmoseskolen og tidligere kaldt Selsmosescenen

Teaterforening i 2022

Teaterforeningen viser hver sæson 12-16 forestillinger. I sæson 2022/23 viser vi 6 forestillinger i Taastrup Kulturcenter og 9 forestillinger i Taastrup Teater og Musikhus, som de seneste år har fået forbedret lydanlægget betragteligt og dermed optimeret lydoplevelsen, uanset hvor i salen man sidder.

Torsdag 8. september 2022 kl. 19.30

afholdes næste Generalforsamlingen  i Taastrup Teater & Musikhus.

Vil du gerne have indflydelse på fremtidige aktiviteter i din forening? Og give dit besyv med omkring repertoirevalget? Har du kommentarer til den forgangne sæson - eller gode idéer til den nye? Så er du altid meget velkommen til at møde op til generalforsamlingen. Datoen annonceres i vores sæsonprogram.

Foreningen giver en kop kaffe/te med lidt sødt til.

Se dagsordenen her

Bestyrelsen bestemmer

Teaterforeningen ledes af en bestyrelse på 9 medlemmer.

Der er for tiden ingen suppleanter.

Bestyrelsesmedlemmerne vælges på foreningens generalforsamling, der afholdes hvert år i september. Se vedtægter.

Mød os i receptionen

Teaterforeningen har siden 1974 haft en ansat til at varetage de administrative opgaver. Fra 1. maj 2022 møder du vores nye Kultur- og kommunikationsmedarbejder Annette Lindroos i receptionen i Taastrup Teater & Musikhus to dage om ugen.

Når vi tager på indkøbDet årlige teaterseminar

Hvert år i november deltager hele bestyrelsen og kultur- og kommunikationsmedarbejderen i Danmarks Teaterforeningers store Teaterseminar. I løbet af en weekend præsenteres omkring 100 forestillinger - så er det bare at vælge.

Teaterforeningens bestyrelse

Mød bestyrelsen